Algemeen

Waarom is deelname aan VriendenEnzo gratis?

We willen graag dat iedereen mee kan doen, ongeacht je inkomen. Om deze reden is het gebruik van VriendenEnzo gratis: wij kennen geen inschrijfgeld en ook geen maandelijkse abonnementskosten.
Toch kent VriendenEnzo een drempelsysteem om misbruik van het systeem te voorkomen: niets is vervelender dan het ontvangen van ongewenste berichten. Bij normaal gebruik van VriendenEnzo merk je hier niets van.
Door een drempelsysteem in te bouwen, gebaseerd op credits die ingewisseld kunnen worden voor bijvoorbeeld het leggen van een eerste contact, zorgen wij ervoor dat VriendenEnzo schoon blijft van deze ongewenste berichten. Gelukkig ontvang je bij aanmelden gratis genoeg credits, ook krijg je nieuwe credits als je actief gebruik maakt van het systeem.

 

Hoe zit dat met credits? VriendenEnzo is toch gratis?

Bij VriendenEnzo gunnen we het iedereen om nieuwe mensen te leren kennen en vriendschappen te maken. Wij zien hierin graag dat alleen serieuze mensen zich inschrijven en actief gebruik maken van VriendenEnzo, op deze manier maak je het meeste kans op een waardevol contact.
VriendenEnzo heeft het drempelsysteem toegevoegd om misbruik van het systeem te voorkomen: niets is vervelender dan het ontvangen van ongewenste berichten. Bij normaal gebruik van VriendenEnzo merk je hier niets van.
Door een drempelsysteem in te bouwen, gebaseerd op credits die ingewisseld kunnen worden voor bijvoorbeeld het leggen van een eerste contact, zorgen wij ervoor dat VriendenEnzo schoon blijft van deze ongewenste berichten. Gelukkig ontvang je bij aanmelden gratis genoeg credits, ook krijg je nieuwe credits als je actief gebruik maakt van het systeem.

 

In de media wordt gesproken over nepprofielen, hoe zit dat bij VriendenEnzo?

Dat is simpel: bij VriendenEnzo bestaan geen nepprofielen.
VriendenEnzo is een ANBI stichting en is daarbij een Algemeen Nut Beoogde Instelling. Bij VriendenEnzo zien wij graag dat leden daadwerkelijk nieuwe mensen leren kennen en kennen we geen abonnementskosten. Omdat VriendenEnzo een Algemeen Nut Beoogde Instelling is, en geen winstkenmerk kent, is er geen enkele reden om met nepprofielen te werken.
VriendenEnzo maakt de kans op het ontmoeten van nieuwe mensen zelfs nog beter: wij verwijderen automatisch inactieve profielen. Zodoende weet je zeker dat je altijd contact legt met mensen die actief gebruik maken van ons platform.

 

Mag ik erotische oproepen plaatsen?

Nee, het plaatsen van erotische profielen, teksten, oproepen, foto’s etc. is niet toegestaan. Dergelijke profielen, teksten, oproepen en foto’s zullen onmiddellijk van de site verwijderd worden.

 

Mag ik reclame maken voor producten en/of diensten?

Nee, het maken van reclame voor producten en/of diensten is niet toegestaan. Dergelijke profielen worden onmiddellijk verwijderd van de site. Reclame mag enkel worden gemaakt via een banner of een advertentie op een speciaal daarvoor gereserveerde plaats op onze website. Verzoeken hiervoor kunnen per e-mail worden ingediend.

 

Hoe kan ik zoeken naar oproepen of profielen?

Bij Vrienden kun je zowel zoeken naar oproepen als profielen. Dit kun je doen via de eenvoudige of via de uitgebreide zoekfunctie. 

Bij Daten kun je alleen zoeken naar andere profielen omdat je bij Daten geen oproepen kunt plaatsen. Je kunt zoeken via de eenvoudige of via de uitgebreide zoekfunctie.

Uiteraard kun je bij zowel Vrienden als Daten ook gevonden worden door andere gebruikers.

 

Hoe lang staat mijn foto op het prikbord?

Je foto staat altijd 24 uur op het prikbord. Na deze 24 uur wordt je foto automatische van het prikbord verwijderd. Uiteraard kan je, na verloop van deze 24 uur, opnieuw jouw foto plaatsen.

 

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Wanneer je je wachtwoord bent vergeten of wanneer je wachtwoord niet werkt, kun je op de inlogpagina via de optie “wachtwoord vergeten” een nieuw wachtwoord opvragen. Je ontvangt dit nieuwe wachtwoord vervolgens via een e-mail.

 

Waar kan ik mijn e-mailadres of wachtwoord wijzigen?

Inloggen doe je met je e-mailadres in combinatie met het wachtwoord welke je zelf hebt gekozen toen je je profiel aanmaakte. Je e-mailadres of wachtwoord wijzigen, kun je doen bij “Profiel bewerken” bij “Mijn profiel”.

 

Hoe blokkeer ik een gebruiker?

Wanneer je een bericht ontvangt van een gebruiker waarvan je in de toekomst geen berichten meer wenst te ontvangen, kun je deze gebruiker blokkeren. Ga naar het ontvangen bericht van de betreffende persoon en klik bovenin op het vakje “Blokkeer deze gebruiker”. Deze gebruiker is nu toegevoegd aan je lijst “Geblokkeerde profielen”.

 

Hoe deblokkeer ik een gebruiker?

Onder “Mijn account” staat een tabje “Geblokkeerde profielen”. Hier staat een overzicht van alle door jou geblokkeerde profielen. Vanuit hier kun je deze profielen weer deblokkeren.